Müzik

10 Ocak 2007 Çarşamba

GİZLİDİR

Gönlümün bir köşesinde Arş-ı Rahman gizlidir
Katremin bir katresinde bahr-ı umman gizlidir

Zerremin bir zerresinde nice bin şems ü kamer
Arife bu söz ıyan ille avamdan gizlidir

Bu vücudumda benim bir kuş vardır ol kuşun
Avcı içinde temamet iki cihan gizlidir

Lamekan u binişandır ol kuşun yaylakları
Ol kuşun havlasından sırr-ı Sultan gizlidir

Ol kuşun Şah ile ahdi var ezelden ileru
Bir melek bilmez nedir ol ahd ü peyman gizlidir

Ol kuşun avı şikarı Dost vaslıdır hemin
Anınçün dost ana munis ü mihman gizlidir

Ey aceb böyle iken Ya Rab nedendir bu kuşun
Hiç iniltisi tükenmez yüreği kan gizlidir

Derde düşmüştür yanar zari kılur ol dün ü gün
Zarisi ol Dost firakı bağrı püryan gizlidir

Ol kuşun vasfı öküşdür diyedim illa nidem
Müddeiden korkarım gönlünde güman gizlidir

Suret-i insan'da gel insanı bil insan isen
Suret-i insan'da bu manay-ı insan gizlidir

Manay-ı insan bil kim bilesin Hakkı ayan
Manay-ı insan'da ol sıfat-ı Subhan gizlidir

Eşrefoğlu Rumi bu remzi yine arif bilir
Bilmedi bilmeye her ami vü nadan gizlidir.


Eşrefoğlu RUMİ

3 yorum:

Adsız dedi ki...

GEL GÖR BENİ

Ben yürürüm yane yane
Aşk boyadı beni kane
Ne akilem ne divane
Gel gör beni aşk neyledi

Gah eserim yeller gibi
Gah eserim tozlar gibi
Gah akarım seller gibi
Gel gör beni aşk neyledi

Akar sulayın çağlarım
Dertli ciğerim dağlarım
Şeyhin anuban ağlarım
Gel gör beni aşk neyledi

Ya elim al kaldır beni
Ya vaslına erdir beni
Çok ağlattın güldür beni
Gel gör beni aşk neyledi

Ben yürürüm ilden ile
Şeyh anarım dilden dile
Gurbette halim kim bile
Gel gör beni aşk neyledi

Mecnun oluban yürürüm
O yari düşte görürüm
Uyanıp melfil olurum
Gel gör beni aşk neyledi

Miskin Yunus biçareyim
Baştan aşağı yareyim
Dost ilinden avareyim
Gel gör beni aşk neyledi

YUNUS EMRE

mz_Stranger dedi ki...

ALLAH RAZI OLSUN MEHMET EMRE..

ANLADIM Kİ YUNUS EMRE GİBİ GÖNLÜN VAR.. RABBİM SENİ AHİRETTE ONUNLA KOMŞU EYLESİN (TABİİ İSTERSEN!).

Adsız dedi ki...

Dualarınıza amin diyor ve güzel temennileriniz için teşekkür ediyorum
Rabbim sizden razı olsun

Ağla gönlüm

 Sen ağlamaktan vaz geçtin diye oluyor hep bunlar..  Ağla gönlüm.. Ağla ki açsın bahar dalları..  Sen anlatmayınca içindekini; nerden bilece...