Müzik

28 Mart 2007 Çarşamba

Mescid-i Aksa

Mescid-i Aksa’yı gördüm düşümde
Bir çocuk gibiydi ve ağlıyordu
Varıp eşiğine alnını koydum
Sanki bir yer altı nehr çağlıyordu

Gözlerim yollarda bekler dururum
Nerde kardeşlerim diyordu bir ses
İlk Kıblesi benim ulu Nebi’nin
Unuttu mu bunu acaba herkes

Burak dolanırdı yörelerimde
Mi’raca yol veren hız üssü idim
Kutsallığım belli şehir ismimden
Her yana nur saçan bir kürsü idim

Hani o günler ki binlerce mü’min
Tek yürek halinde bana koşardı
Hemşehrim nebi’ler hâtırı için
Cevaba erişen dualar vardı

Şimdi kimsecikler varmaz yanıma
Mü’minde yoksunum, tek ve tenhayım
Rüzgarlar silemez gözyaşlarımı
Çöllerde kayıp bir yetim vâhayım

Mescid-i Aksa’yı görüm düşümde
Götür müslümana selam diyordu
Dayanamıyorum bu ayrılığa
Kucaklasın beni İslâm diyordu

Mehmet Akif İnan

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Eğer, bilsen ki bugün,
Son günüdür ömrünün...
Neler yapardın acep,
Nasıl geçerdi günün?...

Yine düşünür müydün ;
Mevsimlik kostümlerde
Renklerin modasını?..

Ve yazlık köşkün için,
Pembe, İtalyan tipi
O yatak odasını?..

'Doldur!..' diye haykıran,
Şarkılara dem tutar;
Meyhaneci dostuna
Sitemle çatar mıydın?

O bir günlük ömrüne,
Bunları katar mıydın?

Hele ki.. Bu dünyanın,
'Anasını' bu kadar
Kolayca satar mıydın?

Eğer, bilsen ki bugün,
Son günüdür ömrünün..
Neler yapardın acep,
Nasıl geçerdi günün?..

Yine, o mezarlıktan;
Çılgın kahkahalarla,
Şen, şakrak geçer miydin?..

Yine mahremlerini
Cömertçe(!) açar mıydın?

Ve mabedler dolusu
Arınmış insanlara,
'Yobaz'lık yaftasıyla
Hükümler biçer miydin?

O ezan seslerinden,
Yine de kaçar mıydın?

Eğer, bilsen ki bugün,
Son günüdür ömrünün...
Neler yapardın acep,
Nasıl geçerdi günün?..

'Vurdumduymaz' tavrını
Yine öyle takınır,
Servetin zekatını,
Fukaradan sakınır;

Bu ilahi buyruktan,
Yine de yakınır mıydın?

Koltuk ihtirasıyla,
Ahlak yolundan sapar;
Paraya tapar mıydın?

Şuursuz alkışlarla,
Zalime arka çıkar;
O vebal ateşinde,
Kendini yakar mıydın?..

Yine hoş gelir miydi;
Ayetle alay eden,
O zındık fıkraları?..
O işret sofraları?..

Eğer, bilsen ki bugün,
Son günüdür ömrünün..
Neler yapardın acep,
Nasıl geçerdi günün?..

Geç de olsa..
O, 'Allah korkusu' yla tanışır;
Secdeyle, seccadeyle,
Hemen barışır mıydın?..

Camileri dolduran,
İbadet sellerine,
Koşup karışır mıydın?..

Bunca beyhude geçen,
Ömrüne yanar durur;
Pişmanlıklar içinde,
Dizine vurur muydun?..

O cehennem korkusu,
Bütün kalbini sarar,
Haklarını yediğin,
Kulları arar mıydın?..

Anlar mıydın.. Zerrelerin
Zikreden dillerini?..
Açar mıydın.. semaya,
Titreyen ellerinin?..

Yalvarır mıydın? ''Yarab,
Bana bir fırsat'' diye
''Kulun uyandı artık,
Ömrünü uzat'' diye...

mz_Stranger dedi ki...

Son günüm olsaydıyı düşünmekten haya ederim. Benim hergünüm son günüm gibi olmaya çalışıyor zaten...
Günler günleri şuurluca kovalamalı. Zira hayatın süresi çok kısa.Günlerimi eğitme çabası kendimi aşma çabası ile eşdeğerde ilerliyor...
Bu sınavda hepimize başarılar dilerimm..

Ağla gönlüm

 Sen ağlamaktan vaz geçtin diye oluyor hep bunlar..  Ağla gönlüm.. Ağla ki açsın bahar dalları..  Sen anlatmayınca içindekini; nerden bilece...